Terugblik op onze Ondernemers bijeenkomst

Op 30 september hadden we wederom een online meeting met het bedrijfsleven. Dit keer hadden wij voor het thema Opvallen & verleiden met jouw vacaturetekst; online recruitment, gekozen. Hiervoor nodigden wij twee gastsprekers uit. Jessie Vreuls, medewerker Sales, Marketing en Communicatie en Jolanda de Graaff, Recruitmentmanager Trainees & Talents bij Van der Valk Hotels Nederland deelden hun kennis met ons.

‘Ben jij een echte horecatijger’ en ‘houd jij van afwisselende werkzaamheden’? Iedereen kent deze vacature clichés wel, helaas werken ze niet erg goed. En dus is het tijd om het anders aan te pakken wanneer jij je volgende vacature opstelt. Deze tips helpen jou met het creëren van een wervende tekst waar potentiële werknemers wél op reageren.

  • Hoe valt jouw vacature op in de zoekmachine?
    Online zijn er veel concurrerende vacatures. Wil je dat jouw vacature beter wordt gevondenin Google? Pas dan de onderstaande basisregels toe: – Vermeld het woord ‘vacature’ in de tekst.
    – Gebruik de meest gezochte functietitel. Wordt er eerder gezocht op ‘receptionist’ of ‘front desk medewerker?’. Dit kun je checken aan de hand van Google Trends. Laat de functietitel een aantal keren vallen in de tekst.
    – Benoem de locatie waar je zaak gevestigd is.
  • Creëer beleving.
    Wat zou jij graag willen weten als je in de schoenen van een kandidaat zou staan? Hoe een werkdag eruit ziet natuurlijk! Schiet hiervoor eens een video of laat een van jouw medewerkers zijn of haar werkdag beschrijven. Zo krijgen de kandidaten meteen een goed, authentiek beeld van jouw zaak.
  • Verspreid je vacature op verschillende (social) kanalen.
    Maar let op: pas de vacaturetekst wel aan op het kanaal dat je gebruikt. Een ‘vacaturetekst’ op Instagram bestaat bijvoorbeeld vooral uit beeld en minimale tekst met hierbij een link. Plaats je daarentegen een vacature op LinkedIn, zorg dan dat de vacatureomschrijving volledig is.
  • Een laatste tip:
    Biedt een passend aanbod voor de hedendaagse werknemer. Waar het horecapersoneel vroeger misschien het liefst zoveel mogelijk wilde werken, hebben mensen tegenwoordig een drukke agenda. Probeer hierop in te spelen door werknemers de ruimte te bieden voor hun sociale activiteiten. Het is een kwestie van geven en nemen.

Succes met het schrijven van jouw vacaturetekst!

Terugblik op onze Ondernemers bijeenkomst

Deel dit bericht: